VSP (Vakka-Suomen Puhelin) on yksi Suomen johtavista ulkoistetun asiakaspalvelun tuottajista. Yhtiön asiakaspalveluliiketoiminta on kasvanut viime vuosina vahvasti ja asiakkaina on useita tunnettuja suomalaisia brändejä. Nyt jo lähes 350 asiakaspalvelun ammattilaista työllistävä VSP suunnittelee neljännen palvelukeskuksen avaamista Porvooseen. Yhtiö on valmis palkkaamaan jopa kymmeniä asiakasneuvojia vakinaiseen työhön lokakuun puolivälistä alkaen, mikäli soveltuvaa työvoimaa on alueella riittävästi saatavilla. Porvoossa yhtiötä kiinnostaa erityisesti ruotsinkielinen työvoima.

VSP:llä on palvelukeskukset Salossa, Turussa sekä Uudessakaupungissa. Asiakasneuvojan työtä on palvelukeskuksessa tapahtuvan perehdytysjakson jälkeen mahdollista tehdä myös etätyönä. Yhtiö on jo löytänyt toimintaan soveltuvat tilat Porvoon keskustasta ja mikäli työvoiman saatavuus osoittautuu riittäväksi, alkavat työt koulutusjaksolla Porvoossa jo lokakuun puolivälissä.

– Investointipäätöksemme edellyttää, että löydämme ensivaiheessa vähintään 25 – 30 henkilöä vakinaiseen työhön ja alueella on myös kasvupotentiaalia, taustoittaa liiketoimintajohtaja Jyri Pouttu.

Merkityksellistä työtä osana suomalaisten arkea

Työvoimatarve johtuu liiketoiminnan akuutista kasvusta sekä tulevaisuuden kasvumahdollisuuksista, jotka edellyttävät soveltuvan työvoiman saatavuutta. Ruotsinkielisen työvoiman tarve on kasvanut selvästi.

– Elämme 24/7-yhteiskunnassa, jossa asiakkaat asioivat haluamaansa aikaan, itselleen parhaiten sopivassa palvelukanavassa ja haluamallaan kielellä. Asiakaspalveluun kohdistuvat vaatimukset niin teknologian, osaamisen, tehokkuuden kuin laadunkin näkökulmasta kasvattavat tarvetta ja halua toiminnan ulkoistamiseen eri toimialoilla ja monen kokoluokan yhtiöissä.

Pouttu muistuttaa, että asiakaspalvelun teknistyminen ja rutiiniasioiden automatisointi eivät ole vähentäneet henkilötyön tarvetta ja merkitystä. VSP:n asiakasneuvojat ovat tuotettavien palvelujen kautta osa monen suomalaisen arkea joka päivä.

– Asiakaspalvelun muuntaminen kuluerästä liiketoiminnan vauhdittajaksi vaatii isoja investointeja teknologiaan, mutta se ei vielä riitä. Vaikka monet rutiinitehtävät automatisoidaan, tarvitaan tulevaisuudessakin tekijöitä ammattitaitoa ja päättelyä vaativiin tehtäviin, joihin tekoäly ei kykene. Me autamme yrityksiä ratkaisemaan nämä haasteet.

Palavaa halua palvella

Asiakasneuvojat palvelevat yhteyttä ottavia asiakkaita eri kanavissa eli puhelimessa, chatissa ja sähköpostitse ja käyttävät erilaisia tietojärjestelmiä työn tukena.

– Emme vaadi tiettyä koulutustaustaa tai kokemustakaan, sillä tarjoamme työhön erittäin kattavan koulutuksen. Välttämättömiä taitoja ovat sujuva suullinen ja kirjallinen kommunikointitaito, vuorotyövalmius sekä perustason IT-taidot. Asenne on meille yksi tärkeimmistä asioista – haluamme tuottaa huippuunsa vietyä asiakaskokemusta ja siksi palava halu palvella on meille erityisen tärkeä valintakriteeri.

VSP järjestää yhteistyössä TE-toimiston kanssa asiakasneuvojan työtä koskevan livelähetyksen verkossa osoitteessa https://te-live.fi/live/uusimaa torstaina 2.9.2021 klo 13.00.

Lisätiedot: Liiketoimintajohtaja Jyri Pouttu, puh. 050 1510, jyri.pouttu@vsp.fi

 

VSP on yksi Suomen johtavista asiakaspalvelun tuottajista ja merkittävä yritysten IT-ratkaisujen ja tietoliikennepalvelujen toimittaja Länsi-Suomessa. Varsinais-Suomen ja Satakunnan alueilla yhtiö tarjoaa valokuituyhteyksiä ja TV-palveluja kuluttajille. Yhtiön liikevaihto on yli 21 miljoonaa euroa ja se työllistää 400 työntekijää kuudella paikkakunnalla. www.vsp.fi