Päivämäärä/Aika
31/01/2020 - 07/02/2020
09:00 - 15:00
Tapahtumatyyppi
Digitalisoituvassa maailmassa matkailijoiden käyttäytyminen muuttuu ja matkailutuotteita ja -palveluja halutaan ostaa online silloin, kun se matkailijalle parhaiten sopii. Tämä vaatii yrittäjältä oston mahdollistamista omilla verkkosivuilla, mutta myös digitaalisen yhteistyön kehittämistä B2B-myynnin osalta. Toisaalta matkailijan digitaalisen polun kehittäminen avaa paljon myös mahdollisuuksia yritykselle. Suomessakin jo laajasti käytössä oleva Bokun-onlinemyynti ja -jakelualusta on toimiva tapa elämystuotteita ja -palveluja tarjoavalle yritykselle ottaa askeleet kohti digitaalista myyntiä ja kehittää digitaalista liiketoimintaansa.
Kymenlaakson matkailun digiloikka -hanke järjestää yhdessä Cursorin ja Posintran yhteisen Ukamaki – Uutta kasvua matkailuun Kiinasta -hankkeen kanssa Bókun koulutuksen Kymenlaakson ja Porvoon alueen matkailuyrityksille. Koulutus koostuu kahdesta osiosta. Ensimmäinen osio tulee olla käytynä, jotta voi osallistua varsinaiseen Bókun-käyttöönottokoulutukseen. Koulutus on veloitukseton ja se toteutetaan, mikäli osallistujia on vähintään 5. Lounas omakustanteinen.
31.1.2020 I OSA: TUOTTEET JA TILIN LUONTI
Koulutuksessa tavoitteena on luoda ymmärrys kansainvälisissä myyntikanavissa toimivista tuotteista ja niiden vaatimuksista sekä luoda valmiita tuotekuvauksia Bókun-järjestelmään syötettäviksi. Kouluttajana Johanna Heinonen.
AIKA: 9.00 – 15.00, PAIKKA: ABC MAJAKKA, PYHTÄÄ
Koulutuksen aikataulu:
9.00 – 9.30 Taustaa kansainvälisten asiakkaiden ja myyntikanavien toiveista ja tuotteen vaatimukset
9.30 – 11.30 Tuotteistus ja tuotekortti (kuvaus, kuvat, lisätuotteet, kohokohdat, varausehdot yms.)
11.30 – 12.15 Lounas (omakustanteinen)
12.15 – 13.00 Saavutettavuus ja saatavuus
13.00 – 13.45 Hinnoittelu, varaus, resurssit
13.45 – 14.15 Kahvitauko
14.15 – 15.00 Myyntikanavat ja Bókun-tilin luominen
Lisätiedot: Osallistujalla tulee olla mukana oma kannettava tietokone, perustiedot omista tuotteista (tästä toimitetaan osallistujille lyhyt ohjeistus), toimiva sähköpostiosoite tilin luomista varten sekä luottokorttitiedot.
7.2.2020 II OSA: BÓKUN-KÄYTTÖÖNOTTO JA -OPEROINTI
Koulutuksen alussa käymme läpi Bókunin taustatietoja ja näkökulmia digitaalisesta myynnistä case-esimerkein. Käytännönläheisen koulutuksen aikana tutustumme Bókun-onlinemyyntialustan toiminnallisuuksiin ja mahdollisuuksin, yrityskohtaisiin asetuksiin ja teemme konkreettista käytännön työtä yhdessä ”hands on”-tyyppisesti. Kouluttajana Anne Kaakkuriniemi.
AIKA: 9.00 – 15.00, PAIKKA: ABC MAJAKKA, PYHTÄÄ
Koulutuksen aikataulu:
9.00 – 10.00 Digitaalisen myynnin alustus
10.00 – 11.30 Tiliasetukset ja tuotteen lisääminen myyntialustalle
11.30 – 12.15 Lounas (omakustanteinen)
12.15 – 13.45 Jatkamme tuotteen lisäämistä myyntialustalle
13.45 – 14.15 Kahvitauko
14.15 – 15.00 Bókunin toiminnallisuudet → myynti omalla verkkosivulla ja B2B yhteistyön mahdollisuudet
Lisätiedot: Osallistujalla tulee olla mukana oma kannettava tietokone, ennakkoon luodut Bokun-tilin tunnukset sekä tuotetiedot lisättävästä tuotteesta (tuotekuvaus, kuvat, kapasiteetti ja saatavuus, hinnat).
ILMOITTAUDU 21.1. MENNESSÄ!
Ilmoittautuminen on sitova. Koulutuksen käytyäsi sinulla on tuotteesi myynnissä Bókunissa sopivasti ennen kesän sesonkeja!
Lisätietoja:
Erika Vanhala, projektipäällikkö, Kymenlaakson matkailun digiloikka -hanke, erika.vanhala@xamk.fi, 044 702 8360
Jenni Juuvinmaa, projektipäällikkö, Ukamaki – Uutta kasvua matkailuun Kiinasta -hanke, jenni.juuvinmaa@posintra.fi, 050 393 4736
Koulutus on osa Kymenlaakson matkailun digiloikka -hanketta, jota rahoittaa Uudenmaan liitto Euroopan aluekehitysrahastosta. Hankkeen toteuttajia ovat Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu, Cursor Oy sekä Kouvola Innovation Oy.
Koulutus on osa Ukamaki – Uutta kasvua matkailuun Kiinasta -hanketta, jota rahoittaa Uudenmaan liitto Euroopan aluekehitysrahastosta. Hankkeen toteuttajia ovat Posintra Oy ja Cursor Oy.