Päivämäärä/Aika
01/02/2023
16:30 - 19:00
Paikka
Taidetehtaan Campus
Tapahtumatyyppi
Tulostakomo goes Campus:
Tuloksia myynnillä ja markkinoinnilla asiakasta ymmärtäen!
Teetkö markkinoinnissasi ja myynnissäsi toimenpiteitä vai tuloksia? Seuraavassa Tulostakomossa 1.2. HaagaHelian campuksella Taidetehtaalla ohjataan markkinointi ja myynti kohti tavoitteellista ja tuloksellista tekemistä. Tule hakemaan virtaa ja konkreettisia työkaluja omaan tekemiseesi, paikan päällä on HaagaHelia ammattikorkeakoulun markkinoinnin ja myynnin valmentajia sekä tietysti Posintran omat yrityskehittäjät. Illan aikana kuullaan kolme lyhyttä tietoiskua ja jatketaan sparrausta täsmätyökalujen avulla teemapöydissä. Tarjolla pieni iltapala.
Muista ilmoittautua mukaan viimeistään 25.1. (ilmoittautuminen on päättynyt)
Illan teema: Tee tuloksellista markkinointia ja myyntiä asiakasymmärryksen ja tavoitteiden avulla
Tietoiskut á n. 10-20 min
Digimarkkinoinnin muuttuva pelikenttä: Osaatko pelata digiä?
- Houkuttele asiakkaat luoksesi (Inbound-markkinoinnin perusteet)
- Oikeanlaisen kilpailuedun löytäminen
- Sisältömarkkinointi ja löydettävyys
- Alustatalouden pelisäännöt
- Markkinoinnin tuloksellisuus
Myynti on liiketoiminnan tärkein tekijä: Tehokkaan myynnin eväät!
- Mitä myyntiosaaminen on?
- Tavoitteellinen asiakaskohtaaminen – miten se hoidetaan?
- Myynnin tuloksellisuus
Myynti ja markkinointi osana ostopolkua: Tunnetko asiakkaasi, oikeasti?
- Ostokäyttäytymisen muutos
- Kuinka hyvin tunnet asiakkaasi?
- Asiakaspersoona ja ostopolku
- Myynnin ja markkinoinnin tavoitteet
Tauko
Teemapöydät (30 + 30 min)
Valitse kaksi sinua kiinnostavaa teemaa – pöydissä sparrausta ja konkreettinen työkalu, jolla voit jatkojalostaa omaa markkinointiasi.
- Asiakaspersoonan ja ostopolun rakentaminen
- Tavoitteellinen asiakaskohtaaminen
- Hakukonelöydettävyyden muistilista
- Markkinoinnin tavoitteet, SMART-malli
Kurkkaa alta illan valmentajien esittelyt
Maria Vickholm, markkinoinnin lehtori, FM, tradenomi
Maria Vickholm on toiminut Haaga-Helian markkinointiviestinnän lehtorina vuodesta 2018 lähtien. Tätä ennen hän työskenteli miltei 15 vuotta erilaisissa markkinoinnin, myynnin ja koulutuskonseptoinnin tehtävissä, suurimmaksi osin B2B-puolella. Taustaltaan hän on kaupallisesti ajatteleva humanisti, joka haluaa pysyä ajan hermoilla ja haastaa sekä itseään että opiskelijoitaan ylittämään rajojaan. Opintojaksojen ja koulutusten keskeisiä aihepiirejä ovat olleet digimarkkinointi, sisältömarkkinointi ja asiakaslähtöinen markkinointiviestintä. Opetuksen lisäksi Maria tukee ja valmentaa yhdistyksiä ja pienyrittäjiä Itä-Uudenmaan alueella.
www.linkedin.com/in/mariavickholm
Johanna Mäkeläinen, digitaalisen markkinoinnin lehtori, M.A. Digital Media
Johanna Mäkeläinen on kokenut copywriter ja valmentaja, jonka intohimona on digitaalinen liiketoiminta. Hänellä on reilun 15 vuoden työkokemus Suomen johtavista mainostoimistoista, joissa hänen asiakkaitaan olivat mm. Nokia, Finnair, Visit Finland, Kotipizza, Iittala, Expert and Sanoma. Haaga-Heliassa Johanna on toiminut vuodesta 2014 digitaalisen markkinoinnin lehtorina. Opetustyön lisäksi Johanna on valmentanut startup-yrityksiä NewCo Helsingissä, xEdussa ja pelialalla sekä osallistuu aktiivisesti Haaga-Helian kaupallisiin projekteihin ja hankkeisiin. Hänen eritysosaamistaan ovat digitaalisen median lisäksi hyötypelit ja XR-teknologia. Johannan työskentelytapa on erittäin käytännönläheinen ja parhaimmillaan hän on vuorovaikutteisissa työpajoissa, joiden avulla yritykset saavat käyttöönsä käytännöllisiä työkaluja digitaalisen median kehittämiseen, suunnittelemiseen ja käyttöönottoon.
linkedin.com/in/johannamakelainen
Pirjo Purovesi, myynnin lehtori, KTM, Certified Coach
Pirjo Purovesi on kehitys- ja tavoitesuuntautunut vahvan liike-elämäkokemuksen omaava ihmisten oivalluttaja, valmentaja ja kouluttaja. Pirjolla on yli 20 vuoden monipuolinen kokemus myynnin, markkinoinnin, ostotoiminnan ja asiakkuuksien osa-alueilta Suomen suurimmista vähittäiskaupan yrityksistä. Johtamis-ja esimieskokemusta hänelle on kertynyt lähes 15 vuotta eri organisaatioissa ja eri muutostilanteissa. Pirjo on työskennellyt vuodesta 2015 lähtien myynnin lehtorina Haaga-Heliassa. Pirjo toimii myös sivutoimisena yrittäjänä. Pirjon vahvuuksia on innostaa ihmisiä sekä motivoida ja tukea heitä tekemään parhaansa. Asiakas on aina Pirjolle kaiken toiminnan keskiössä ja Pirjon mielestä jokainen meistä myy jotain ja myyntiosaaminen kuuluu kaikille.
https://www.linkedin.com/in/pirjopurovesi/
Susanna Luoma, markkinoinnin ja myynnin opettaja, KTM
Susanna Luoma on kehityspositiivinen, kaupallinen ja luova toiminnan käynnistäjä. Susannalla on vuosikymmenen kokemus markkinoinnista ja nykyaikaisesta digimarkkinoinnista, erityisesti inboundin ja taktisen markkinoinnin osalta, Suomen suurimmasta mediataloista. Susanna on työskennellyt syksystä 2022 markkinoinnin ja myynnin opettajana Haaga-Heliassa. Susannan vahvuus on kohdata ihmiset inhimillisesti ja kannustaa heitä kasvamaa parhaiksi versioksi itsestään.