Vi hjälper dej att ta de här tre stegen:
Inledande kartläggning
En inledande kartläggning hjälper oss att fastställa den aktuella situation i ditt företag. Efter det här kan vi boka in 1–4 möten med dig. Under de här mötena går vi igenom ditt företags nuvarande situation, mål och eventuella hinder för tillväxt. Vi sparrar dig och hjälper dig att hitta bra lösningar som passar för situationen. Tillsammans kan vi skapa en tydlig plan som leder dig mot dina mål!
Mål och riktning
I vår plan ingår också att fastställa affärsmässiga målsättningar. Tillsammans sätter vi upp tydliga mål och vägleder dig i att följa upp hur företaget lyckas med att nå målen. En tydlig plan är en bra grund för att kunna uppnå målen.
Försäljning och marknadsföring
Kunskap om försäljning och marknadsföring kan öppna nya dörrar för din verksamhet! Vi hjälper dig att utveckla din försäljnings- och marknadsföringskompetens genom att erbjuda idéer, inspiration, riktlinjer och praktiska råd. Vid behov hjälper vi dig också att hitta en marknadsföringspartner.
Vad innehåller den inledande kartläggningen?
Business Model Canvas
Business Model Canvas är ett visuellt verktyg som hjälper till att kartlägga olika delar av företagsverksamheten. Med hjälp av verktyget kan du lättare identifiera kundsegment, värdeskapande, kanaler, kundrelationer, nyckelresurser, partners, kostnadsstruktur och intäktsströmmar. Det här hjälper dig att förstå hur ditt företag skapar värde för sina kunder och hur företaget skiljer sig från konkurrenterna.
SWOT-analys (Styrkor, svagheter, möjligheter och hot)
SWOT-analysen hjälper till att identifiera företagets styrkor, svagheter, möjligheter och hot. Styrkor bör utnyttjas och utvecklas vidare, medan svagheter bör förbättras. Att identifiera möjligheter hjälper att skapa tillväxtstrategier och genom att bemöta hot skyddar du företagets nuvarande marknadsposition.
Verksamhetsområde
Detta avsnitt täcker trender, konkurrenter och andra externa faktorer. Att identifiera trender hjälper företaget att hålla sig uppdaterat och anpassa sig till förändringar. Att analysera konkurrenter hjälper att förstå hur andra aktörer agerar samtidigt kan du förstå hur ditt företag kan skilja sig från dem.
Träffar och hemuppgifter
Vi arrangerar 1–4 möten med dig. Under de här mötena går vi igenom de olika delarna av den inledande kartläggningen och sparrar idéer med dig. Dessutom kan du få hemuppgifter som hjälper dig att fördjupa din förståelse och utvecklas.